Μελέτα, μα έχε άγρυπνα και ανοιχτά τα μάτια της ψυχής σου στη ζωή...

Δημήτρης Γληνός

Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

Η Μαρίνα των βράχων


2 Νοεμβρίου του 1911 έρχεται στη ζωή ο Οδυσσέας Ελύτης. 
Η καλή φίλη Rosa Mund χάρισε στην ofisofi  Το τραγούδι του ποιητή.
Την ευχαριστώ.

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ

Πρώτη φορά σ' ενός νησιού τα χώματα
δύο του Νοεμβρίου ξημερώματα
βγήκα να δω τον κόσμο και μετάνιωσα
τα «ζόρικα» που λεν αμέσως τα 'νιωσα.

Μήνες εννέα πριν την πρώτη μέρα μου
δούλευα για το σπέρμα του πατέρα μου
και πεντακόσιους τρεις κατά συνέχεια
μετά - για την ψευτιά και την ανέχεια.

Δύσκολο δύσκολο της γης το πέρασμα
και να μη βγαίνει καν ένα συμπέρασμα.

Μέσα στον εαυτό μου τόσο κρύφθηκα
που μήτε ο ίδιος δεν τον αντελήφθηκα.
Ώσπου μια μέρα το 'φερε η περίσταση
κι αγάπησα χωρίς καμιάν αντίσταση

αλλά και στην προσπάθεια την ελάσσονα
πάντοτε βρε παιδιά μου τα θαλάσσωνα
πρώτον διότι κυνηγούσα το Άπιαστο
και δεύτερον γιατ' ήμουν είδος Άμοιαστο.

Εφ' ω και αφού την τύχη μου σιχτίρισα
πίσω στον εαυτό μου ξαναγύρισα.

Οδυσσέας Ελύτης

6 σχόλια :

Rosa Mund είπε...

Ο γενέθλιος μήνας μου είναι και του Ελύτη, όπως το λέει ο ίδιος.
Σου χαρίζω

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ

Πρώτη φορά σ' ενός νησιού τα χώματα
δύο του Νοεμβρίου ξημερώματα
βγήκα να δω τον κόσμο και μετάνιωσα
τα «ζόρικα» που λεν αμέσως τα 'νιωσα.

Μήνες εννέα πριν την πρώτη μέρα μου
δούλευα για το σπέρμα του πατέρα μου
και πεντακόσιους τρεις κατά συνέχεια
μετά - για την ψευτιά και την ανέχεια.

Δύσκολο δύσκολο της γης το πέρασμα
και να μη βγαίνει καν ένα συμπέρασμα.

Μέσα στον εαυτό μου τόσο κρύφθηκα
που μήτε ο ίδιος δεν τον αντελήφθηκα.
Ώσπου μια μέρα το 'φερε η περίσταση
κι αγάπησα χωρίς καμιάν αντίσταση

αλλά και στην προσπάθεια την ελάσσονα
πάντοτε βρε παιδιά μου τα θαλάσσωνα
πρώτον διότι κυνηγούσα το Άπιαστο
και δεύτερον γιατ' ήμουν είδος Άμοιαστο.

Εφ' ω και αφού την τύχη μου σιχτίρισα
πίσω στον εαυτό μου ξαναγύρισα.

Οδυσσέας Ελύτης

sofia είπε...

Rosa Mund να τα εκατοστήσεις και αν είσαι πάντα καλά.
Αυτό το ποίημα του Ελύτη δεν το ήξερα.
Σε ευχαριστώ.
Μικρό δώρο από μένα η ανάρτηση του ποιήματος.

Rosa Mund είπε...

Kι εγώ σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου.
Τις κρατάω για τις 17. (Η 17 Νοέμβρη αυτοπροσώπως.)

Rosa Mund είπε...

Θυμήθηκα ότι έχει μελοποιηθεί κιόλας. Ιδού:

https://www.youtube.com/watch?v=6d2kdlz2bhc

sofia είπε...

Ενδιαφέρουσα η μελοποίηση, πολύ όμορφη η οπτικοποίηση.

17 Νοέμβρη! Μάλλον δεν θα ξεχνάει κανείς τα γενέθλια σου! χαχαχαχα

Rosa Mund είπε...

Τι λες τώρα...
Τολμάει κανείς να λησμονήσει την αποφράδα μέρα;