Μελέτα, μα έχε άγρυπνα και ανοιχτά τα μάτια της ψυχής σου στη ζωή...

Δημήτρης Γληνός

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Μελοποιημένος Παλαμάς



Το τραγούδι, η ντροπή μου
η ασάλευτη ζωή μου
Δάκρυα, λατρείες, τα πείσματα
όλα παραστρατίσματα
Εμένα ο ίσιος δρόμος
είν' αυτός που θα με έφερνε
στους γύφτους χαροκόπους
που αγεροζούν ελεύθεροι
κι από θεούς κι από ανθρώπους.

Γραφείο, βιβλία το σπίτι μου,
ανημποριά μου ο τρόμος.


Ποίηση : Κωστής Παλαμάς
 Μουσική: Ορφέας Περίδης
Πρώτη εκτέλεση: Ορφέας Περίδης





 Στην αργατιά, στη χωριατιά το χιόνι, η γρίππη, η πείνα,
οι λύκοι,
ποτάμια, πέλαγα, στεριές, ξολοθρεμός και φρίκη.
Χειμώνας άγριος. Κ' η φωτιά, καλοκαιριά στην κάμαρά μου.

Ντρέπομαι για τη ζέστα μου και για την ανθρωπιά μου.


Ποίηση: Κωστής Παλαμάς
Μουσική: Μιχάλης Τερζής
Ερμηνεία: Γιώργος Νταλάρας
 

Γιαννιώτικα, σμυρνιώτικα, πολίτικα,
μακρόσυρτα τραγούδια ανατολίτικα,
λυπητερά,
πώς η ψυχή μου σέρνεται μαζί σας!
Eίναι χυμένη από τη μουσική σας
και πάει με τα δικά σας τα φτερά.


 Σας γέννησε και μέσα σας μιλάει
και βογγάει και βαριά μοσκοβολάει
μια μάννα· καίει το λάγνο της φιλί,
κ' είναι της Mοίρας λάτρισσα και τρέμει,
ψυχή όλη σάρκα, σκλάβα σε χαρέμι,
η λαγγεμένη Aνατολή.


Mέσα σας κλαίει το μαύρο φτωχολόι,
κι όλα σας, κ' η χαρά σας, μοιρολόι
πικρό κι αργό·
μαύρος, φτωχός και σκλάβος και ακαμάτης,
στενόκαρδος, αδούλευτος, ―διαβάτης
μ' εσάς κ' εγώ.


Ποίηση: Κωστής Παλαμάς
Μουσική: Μιχάλης Τερζής
Ερμηνεία: Γιώργος Νταλάρας



 

2 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

Κι ένας Παλαμάς -δώρο από μένα- σε μια σπάνια ηχογράφηση:

http://www.youtube.com/watch?v=iZSudeOjySs


κ.κ.

sofia είπε...

Το έχω ακούσει τόσες φορές αυτό το τραγούδι χωρίς να γνωρίζω ότι οι στίχοι είναι του Παλαμά.

Ευχαριστώ