Μελέτα, μα έχε άγρυπνα και ανοιχτά τα μάτια της ψυχής σου στη ζωή...

Δημήτρης Γληνός

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

Πάτρις Λουμούμπα

Σκοτεινιασμένη η Μπαρμπαριά
κ' εσύ λαμπρή συναστεριά.
Στάθηκα κι απεικάστηκα
κ' έστρωσα κάτω τα χαρτιά.
Όμως εσύ πεθαίνοντας
έλαμψες τόσο δυνατά - 
τα λόγια τα κατάκαψες
κ' είδα τα χέρια μου γυμνά
και τα χαρτιά μου ψεύτικα.

Η ποίηση είναι η σκαλωσιά
για τα λαμπρά για τα υψηλά
μα συ που ως χτες θα σ' έφτανα
ψήλωσες και μεγάλωσες
κι όμορφα ρούχα ντύθηκες.
Είναι τα ξόμπλια μου φτηνά
κ' είναι μικρά τα μέτρα μου
και δεν τα καταδέχεσαι, 
άγγελε μαύρε, ποιητή
φίλε και συνομήλικε.

Για τούτο και δεν το μπορώ
πιότερα λόγια να σου ειπώ.
Τον ήλιο μου παρακαλώ
και της ειρήνης τ' άγιο φως
να στρέξουν στην πατρίδα σου.
Όσο για με, απ' το αίμα σου
κράτησα το μεράδι μου
γιατί βουλήθηκα στη γης
να φτιάξω περιβόλι
- οι μυγδαλιές μου κύματα
κ' οι λεμονιές μου αγέρας -
γιατί βουλήθηκα στη γης
να φτιάξω την αγάπη.


Νικηφόρος Βρεττάκος, Τα Ποιήματα, τομ. Α, Τρία Φύλλα, Αθήνα 1984, 2η έκδοση
Ο Πάτρις Λουμούμπα ήταν ηγέτης του εθνικοαπελευθερωτικού κινήματος του Κονγκό και ο πρώτος πρωθυπουργός του μετά την ανεξαρτησία του. Η κυβέρνηση του ανατράπηκε με πραξικόπημα από τον Μομπούτου που επέβαλε δικτατορία. Ο Πατρίς Λουμούμπα συνελήφθη και  στις 17 Ιανουαρίου του 1961 δολοφονήθηκε.  



Δεν υπάρχουν σχόλια :