Μελέτα, μα έχε άγρυπνα και ανοιχτά τα μάτια της ψυχής σου στη ζωή...

Δημήτρης Γληνός

Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2008

Μικρές μικρές εφαρμογές, δίχως πολλές απαιτήσεις ...

Σοφία, επειδή από το σχόλιό σου αισθάνθηκα βαθιά απογοήτευση, σου προτείνω να δοκιμάσεις μια μικρή παραλλαγή του βιβλιομπλογκοπαίχνιδου με τους μαθητές σου. Απαιτεί ελάχιστο χρόνο, δεν έχει σχέση με το μάθημα, μπορεί να σας χαλαρώσει λίγο και να βγει κάτι ενδιαφέρον τελικά.

Το παιγνίδι καθαυτό παίζεται ως εξής:
1. Πιάνουμε το βιβλίο που βρίσκεται πιο κοντά μας αυτή τη στιγμή.
2. Το ανοίγουμε στη σελίδα 123 (αν είναι μικρό, παίρνουμε το επόμενο κοντύτερα σε μας, που να έχει τουλάχιστον 123 σελίδες).
3. Βρίσκουμε την πέμπτη πρόταση.
4. Αντιγράφουμε τις επόμενες τρεις, δηλαδή την έκτη, έβδομη και όγδοη πρόταση και
5. Βρίσκουμε άλλους πέντε να τους πασάρουμε το παιχνίδι

Εσύ μπορείς να το προτείνεις στους μαθητές σου ζητώντας από έναν να γράψει τις αντίστοιχες φράσεις από όλα τα διδακτικά τους εγχειρίδια και από τους υπόλοιπους να κάνουν το ίδιο με 5 βιβλία -της αρεσκείας τους- ο καθένας και να αναρτήσετε όλα τα δεδομένα σε ένα μπλογκ - απλό είναι ξέρεις πως να το κάνεις στο blogspot η ίδια- ή να προσπαθήσετε να δημιουργήσετε με αυτά ένα κείμενο που να βγάζει κάποιο νόημα.

Μπορείτε επιπλέον να πάρετε το κείμενο που προκύπτει από τα διδακτικά βιβλία όπως κι αυτό που προκύπτει από τα άλλα βιβλία που διαβάζουν οι μαθητές και να τα περάσετε στον ιστότοπο Wordle, ο οποίος αναδεικνύει τις λέξεις/έννοιες που απαντούν περισσότερες φορές και να συζητήσετε για τα αποτελέσματα που προκύπτουν.

Να για παράδειγμα το αποτέλεσμα που δίνει το κείμενο της δικής μου ανάρτησης


Εγώ έκανα το πείραμα με το wordle στα κείμενα της λογοτεχνίας, παρόλο που στα ελληνικά χάνονται τα πραγματικά ποσοστά εμφάνισης μιας λέξης λόγω του κλιτικού συστήματος, και στο κείμενο από τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη, στην Γ' γυμνασίου, βγήκαν πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Θα μπορούσες να το δοκιμάσεις εναλλακτικά και με ένα από τα κείμενα που κάνεις στο μάθημα της γλώσσας, εάν το έχεις και σε ηλεκτρονική μορφή.



Δεν υπάρχουν σχόλια :