Μελέτα, μα έχε άγρυπνα και ανοιχτά τα μάτια της ψυχής σου στη ζωή...

Δημήτρης Γληνός

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Η τιμή της αγάπης

Εκείνη εκοίταξε πονεμένη τα αδέρφια της, εκατέβασε το βλέφαρο και δεν του αποκρίθηκε. «Γιατί δε χαίρεσαι;», την ερώτησε. Κι αυτήν τη στιγμή εμπήκε στο σπίτι ο γέροντας ο Τρίνκουλος. Ετρεμε όλος, αχνός, λιγνός, φοβισμένος, με μάτια που το κρασί από τόσα χρόνια τού τα 'χε θολώσει. Μα τώρα ήταν ξενέρωτος κι εδάκρυζε. Είχε ακούσει τα τελευταία τα λόγια του Αντρέα κι αγκάλιασε μ' αγάπη τη θυγατέρα του. Κι εκεί δεν εμπόρεσε πλια να βαστάξει. Ενα αναφιλητό βαρύ βαρύ του ετίναξε τα στήθη κι εμούγκρισε για να μην ξεφωνίσει το κλάμα. Κι ο Αντρέας στενοχωρημένος εκοίταζε τα δύο πλάσματα, που αγαπιόνταν, που υπόφερναν εξαιτίας του και που τώρα δεν εμιλούσαν. Τέλος ο πατέρας της είπε, σφίγγοντάς τη στην αγκαλιά του: «Σ' εδυστύχεψε!». Δεν είπε ποιος. Ο νους του ήταν ίσως για τη γυναίκα του, μα ο Αντρέας ενόμισε πως τα λόγια τον εχτυπούσαν εκείνον, κι είπε: «Εφταιξα. Μα τώρα εδιορθωθήκανε όλα. Την Κυριακή βάζω στεφάνι. Εδώ τα κλειδιά του κομού, είπε να μου τα δώκεις τα χίλια». «Και ξαναγοράζεις», του 'πε η Ρήνη πικρά, «και την αγάπη; Ω, τι έκαμες!»,. Κι εβάλθηκε να κλαίει. «Την αγάπη;», ερώτησε αχνίζοντας. «Και δεν την έχω;». «Οχι!», του αποκρίθηκε, «όχι! για λίγα χρήματα ήσουνε έτοιμος να με πουλήσεις και χωρίς αυτά δε μ' έπαιρνες, πάει τώρα η αγάπη. Επέταξε το πουλί!». «Θα ξανάρθει», της απολογήθηκε λυπημένος, «στη ζεστή τη φωλιά του. Η ζωή μας θα 'ναι παράδεισος!». «Οχι!», του 'πε. «Επειτα απ' ό,τι έκαμες όχι! κι α σ' αγαπούσα, δε θα ερχόμουνα μαζί σου. Είμαι δουλεύτρα, ποιόνε έχω ανάγκη;». Και σε μία στιγμή ξακολούθησε: «Γιατί ν' αδικηθούν τα αδέρφια μου;». «Σ' εδυστύχεψε!», είπε πάλι πικρά ο πατέρας, που τώρα ήταν ξενέρωτος. «Γιατί να μην τα δώσει από την αρχή όπως τση τό 'πα; Ανάθεμά τα τα τάλαρα!». «Πάμε!», είπε ο Αντρέας. «Οχι!», του 'πε μ' απόφαση. «Εδώ είναι ο χωρισμός μας, θα πάω σε ξένα μέρη, σε ξένον κόσμο, σ' άλλους τόπους. θα δουλέψω για με και για να κουναρήσω το παιδί που θα γεννηθεί. Θα μου δώσει η μάνα γράμματα για να 'βρω αλλού εργασία. θα τα πάρει από τες κυράδες της. Οχι, δεν έρχομαι! Είμαι δουλεύτρα, ποιόνε έχω ανάγκη;». Κι έπειτα από μία στιγμή σα ν' απαντούσε σε κάποια της σκέψη εξαναφώναξε: «Δεν έρχομαι, δεν έρχομαι!». Ο Αντρέας την εκοίταξε ξεταστικά κι εκατάλαβε πως όλα τα λόγια θα 'ταν χαμένα. «Ανάθεμά τα τα τάλαρα!» εφώναξε πάλι απελπισμένος. «Πάει η ευτυχία μου!». Κι εβγήκε στο δρόμο.
Κωνσταντίνος Θεοτόκης, Η τιμή και το χρήμα (απόσπασμα)
 

από την μουσική της ταινίας: Η τιμή της αγάπης
ερμηνεύει η Δήμητρα Γαλάνη
μουσική της Ελένης Καραΐνδρου
στίχοι της Τώνιας Μαρκετάκη

Τιμή δεν έχει η αγάπη
Τιμή δεν έχει κι η ζωή
Ποιος την πουλά, ποιος αγοράζει
ποιος τήνε βγάζει στο σφυρί

Τιμή δεν έχει η αγάπη
Τιμή δεν έχει κι η ζωή
Όποιος την έχει τήνε δίνει
με μια ματιά, μ' ένα φιλί

Αν έχεις λίγη αγάπη, δως μου
να μου γλυκάνεις τη ζωή
Τιμή δεν έχει η αγάπη
Τιμή δεν έχει κι η τιμή

2 σχόλια :

Οικοδόμος είπε...

Καλησπέρα.
Τι μου θύμησες! Πολύ καλή ταινία, την είχα δει τότε που προβλήθηκε στο σινεμά. Μου αρέσει και η Άννυ Λούλου, πολύ καλή ηθοποιός. Για το τραγούδι τι να πω, καταπληκτικό.
Όμορφη ανάρτηση, γεύση γλυκειά.
Καλή δύναμη!

sofia είπε...

Πολύ καλή η ταινία αλλά πολύ καλό και το μυθιστόρημα του Θεοτόκη.

Χαίρομαι που σου άρεσε η ανάρτηση. Χρειάζεται και η γλυκειά γεύση!

Καλησπέρα