Μελέτα, μα έχε άγρυπνα και ανοιχτά τα μάτια της ψυχής σου στη ζωή...

Δημήτρης Γληνός

Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

...όργωνα, θέριζα και με τον Όμηρο σε τραγουδούσα, λαέ μου.

Ήταν ο τόπος μου βράχος και χώματα
ήλιος και μαύρο κρασί
όργωνα, θέριζα και με τον Όμηρο
σε τραγουδούσα, λαέ μου. Πάνω στα κύματα
νύχτες ολόκληρες σε ονειρεύτηκα.

Ήταν τα σπίτια μου άσπρα γαρίφαλα
και τα κορίτσια σεμνά
είχαν αρμύρα στα χείλη στα μάτια τους
καίγανε την οικουμένη και τα παιδιά μου
με μια φυσαρμόνικα τα ξελογιάζανε.

Ήταν ο τόπος μου σαν το χαμόγελο
όνειρο καθημερινό
κάποιος τον πούλησε, κάποιος τον ρήμαξε
σα δανεισμένη πραμάτεια. Τώρα τ' αγόρια μου
παίζουν το θάνατο στα χαρακώματα.


 Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος,
 Στιχουργός: Κ.Χ. Μύρης, από το άλμπουμ "ΧΡΟΝΙΚΟ".
Ερμηνευτής: Νίκος Ξυλούρης



Γεννήθηκα σε μια στιγμή
του κόσμου και βαδίζω
για μια μεγάλη χαραυγή
και πίσω δεν γυρίζω

Μια φορά στον κόσμο ήρθα
δυο φορές μ' αρνήθηκαν
και όταν είπα την αλήθεια
όλοι οι δρόμοι κλείστηκαν
Μια φορά στον κόσμο ήρθα
δυο φορές μ' αρνήθηκαν
και όταν είπα την αλήθεια
όλοι οι δρόμοι κλείστηκαν

Γεννήθηκα και ήταν πρωί
μα έζησα την νύχτα
άλλα μου είπαν οι θεοί
και άλλα στο κόσμο βρήκα

Μια φορά στον κόσμο ήρθα
δυο φορές μ' αρνήθηκαν
και όταν είπα την αλήθεια
όλοι οι δρόμοι κλείστηκαν
Μια φορά στον κόσμο ήρθα
δυο φορές μ' αρνήθηκαν
και όταν είπα την αλήθεια
όλοι οι δρόμοι κλείστηκαν


 Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Μουσική: Λίνος Κόκοτος
Eρμηνεία: Νίκος Ξυλούρης



3 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα Σοφία! Καλή εβδομάδα. Ακούγοντας τη θεϊκή φωνή του Ξυλούρη, ήρθε στο μυαλό μου ο στίχος του Οδυσσέως: "Η ψυχή μου ζητούσε Σηματωρό και Κήρυκα!"
Σε ευχαριστώ πολύ για την πνευματική όαση που μού προσφέρεις, καθημερινά, παρόλο που δεν προλαβαίνω να σχολιάσω όλα όσα με συγκινούν. Γιατί όλα όσα αναρτάς με συγκινούν, σαν να είναι δικές μου επιλογές.Άξια είναι η γενιά μας...Αθηνά.

sofia είπε...

Αθηνά, σε ευχαριστώ και εγώ για τα σχόλια σου στις αναρτήσεις μου.
Τιμητικά και πολύ εμψυχωτικά.

Να' σαι καλά

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Nα 'σαι καλά βρε Σοφάκι.